Velkommen til min matblogg!!

Jeg legger ut oppskrifter på mat som vi syns er verdt å dele med andre. For det meste mat laget fra bunnen av. Jeg er gift med en matglad mann, og sammen har vi to små barn; en jente på 4år og en gutt på 2år.
Begge våre barn har melkeproteinsallergi, og det gjør at vi må bytte ut ingredienser med melkefrie alternativer. Vi begrenser i tillegg sukker og saltbruk.
Vi prøver gjerne ny mat og syns annerledes mat er spennende.

Legg igjen en kommentar før du går :)

Ta deg også turen til Hobbybloggen min:
http://hobbysaker.blogspot.com
Epost for kontakt: toftegubben (a) hotmail.com

mandag 12. september 2011

Torsk i form med hollandaise


Dette er fastfood som jeg vil kalle det... ikke laget helt fra bunnen. Det er to sauser vi bruker fra tid til annen som ikke er laget fra bunnen og det er krydderbernaise og hollandaise-saus. Men jeg skal nok lære meg å lage det selv, men har ikke hatt tida til det enda :). Men litt usunn mat innimellom tåler nok de fleste.Dette er kjempegodt. Jeg fikk tips om hvordan jeg kunne lage dette via et forum, og det er kosemat.

Først koker man grønnsaker man vil ha oppi. Vi bruker brokkoli og gulrøtter. Bruk hvor mye torskefilet man syns trengs og disse kan trekkes noen minutter i vann, men absolutt ikke nødvendig. Lag ferdig hollandaisesaus, ha fisken i formen og så grønnsakene. Hell over med saus og dryss evt over litt ost om man har lyst på det. Vi pleier ikke bruke det.

Stekes i ovnen i ca. en halvtime i rundt 200grader. Da blir det slik:


Serveres med kokte poteter og gjerne MER saus. Jeg elsker mengder med saus.


Kos dere med fisk!! 

Ingen kommentarer: