Velkommen til min matblogg!!

Jeg legger ut oppskrifter på mat som vi syns er verdt å dele med andre. For det meste mat laget fra bunnen av. Jeg er gift med en matglad mann, og sammen har vi to små barn; en jente på 4år og en gutt på 2år.
Begge våre barn har melkeproteinsallergi, og det gjør at vi må bytte ut ingredienser med melkefrie alternativer. Vi begrenser i tillegg sukker og saltbruk.
Vi prøver gjerne ny mat og syns annerledes mat er spennende.

Legg igjen en kommentar før du går :)

Ta deg også turen til Hobbybloggen min:
http://hobbysaker.blogspot.com
Epost for kontakt: toftegubben (a) hotmail.com

tirsdag 27. september 2011

Thaimat - Buzzador

I dag har jeg faktisk termin, men ting går ikke så kjappt unna her, så tar meg tiden til et lite blogginnlegg.
Jeg er med på noe sånn på si som kalles for Buzzador. Det vil si at man mottar vareprøver som man tester, deler med venner, får tilbakemeldinger og rapporterer tilbake. Forbrukerundersøkelse med fysisk prøving av produkter rett og slett. Det koster selvfølgelig ingenting, og er bare gøy å være med på. Hittil har jeg f.eks prøvd; bleier, babymat, omega3 fra krill og badesåper/olje til baby f.eks. Man blir tilbudt kampanjer som passer til en selv og trenger ikke være med på noen man ikke har lyst til. Info om hvordan du kan bli en buzzador kommer helt på slutten.

MEN.... saken er at jeg nå faktisk prøver ut mat, og da kan jeg jo dele med dere via bloggen også. Ja, det er halvfabrikat og ikke akuratt noe jeg foretrekker å lage. Men en gang i blant lager vi alle latmannskost. :)
Jeg har prøvd ut "Paneng - Red curry spice mix" fra Santa Maria, og brukt Santa Maria's egne kokosmelk og eggnudler til. De anbefaler bruk av kylling til retten, men pga mannfolkets allergi for fjærkre ble det svinekjøtt hos oss. Her er bilde av produktene. Har du lyst til å prøve, og bor nærme meg.. hyl ut.. du får gjerne en pose :))
Vi brukte helt vanlig wokmix av grønnsaker og svinekjøtt i terninger. Stekte hver for seg, fordi det skulle stekes og ikke bli for fuktig og kokes. Wokpanner er udugelig på keramikktopp på komfyr. Får ikke hatt ordentlig gasskomfyr her vi bor uansett, så da er det like greit å bruke vanlig stekepanne.


Blandet så alt sammen med sausen fra posen og kokosmelk.
Kokt nudlene i kjele ved siden av.

Vi blander helst nudlene i stekepanna før vi tar det på tallerken. Om man vil ta det på tallerkenene ved siden av er smak og behag. Her er min tallerken.

Veldig veldig godt!! Og faktisk litt mer spicy enn slik mat ofte blir av fornorskningen av produkter som selges her. Men dette var godt. Kvaliteten på disse nudlene syns vi ikke var sånn veldig bra, men godt nok.

Mini har problemer med å la vær å gjøre seg til foran kamera... hehe


(så slitsomt... enda en gang nekter Blogspot å ha bildet riktig vei.... om man så laster rett opp eller via photobucket)


Så info om hvordan å bli en buzzador:



Her er en invitasjon fra meg... kopiert fra buzzador...


Jeg har registrert meg som buzzador på www.buzzador.com og foreslår att du også gjør det!
Som buzzador får du prøve nye produkter og tjenester gratis.
Hvor lang tid det går før du kommer med i din første kampanje kan variere fra noen uker opp til noen måneder, avhengig av hvordan profilen din passer inn i de kommende kampanjene.
Når det finnes mulighet til å komme med i en kampanje får du beskjed via mail.


Klikk på denne lenken, så syns det at det er jeg som har invitert deg (mitt brukernavn som buzzador er tonjejenta):
https://www.buzzador.com/buzzador/index.php?file=u-regstep1&lang=NO&refstr=tonjejenta


Hvis du vil vite mer før du bestemmer deg kan du klikke på denne lenken:
http://www.buzzador.com?refstr=tonjejenta&lang=NO

Er ingenting å tenke på.... man lar bare vær å bli med på det man ikke har lyst. Man binder seg ikke til noe og betaler altså ingenting.



  

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Fikk den pakken selv men her var det ingen som likte det.. ;o) Håper du er på føden..hehe :o)

Tonje Ailin sa...

Vi elsker thaimat vi da... og indisk.. og kinesisk... og sånn :) Elsker elsker. Og nei..... er ikke på føden :P