Velkommen til min matblogg!!

Jeg legger ut oppskrifter på mat som vi syns er verdt å dele med andre. For det meste mat laget fra bunnen av. Jeg er gift med en matglad mann, og sammen har vi to små barn; en jente på 4år og en gutt på 2år.
Begge våre barn har melkeproteinsallergi, og det gjør at vi må bytte ut ingredienser med melkefrie alternativer. Vi begrenser i tillegg sukker og saltbruk.
Vi prøver gjerne ny mat og syns annerledes mat er spennende.

Legg igjen en kommentar før du går :)

Ta deg også turen til Hobbybloggen min:
http://hobbysaker.blogspot.com
Epost for kontakt: toftegubben (a) hotmail.com

mandag 19. desember 2011

Hei... og litt om pannekaker :)

- Back to life.... det er ikke lett å med seriøs blogging med spedbarn i hus. En toåring i tillegg gjør det hele til en enda større utfordring. Nå har ting begynt å løsne etter behandling hos manuellterapaut for minstemann, så blir det nok blogging fremover. Har prøvd å få tatt litt bilder av maten som har blitt laget i det siste, så får jeg nok lagt ut litt og litt på bloggen. God jul til alle sammen!! :-) -




Hva er din beste pannekakeoppskrift? Del den gjerne i kommentar under innlegget.
Jeg vil aldri kunne måle meg med pappas pannekaker. Der er faktisk ikke mulig. Ikke går det ann å lære heller, for han tar en dæsj sånn og en slump sånn.

Jeg har prøvd mange oppskrifter, og har funnet ut at det er veldig lett å få en klumpfri røre om man blander alt det tørre først, så tar i halvparten av melka og visper. Så resten av melka og egg til slutt. Jeg har prøvd meg på forskjellige oppskrifter hele høsten... den på melk.no er faktisk ganske god og har gjort den større for vårt bruk... jeg har forsøkt andre igjen og brukt mer mel enn de har beregnet for å få den litt tykkere. Men er vanskelig å finne den helt perfekte... men jeg nærmer meg, og jeg lover å dele den når den er klar.


1 kommentar:

prinetti sa...

4 egg.
6dl melk
6dl mel
litt salt.
2ss smeltet smør

(Oppskriften er doblet fra en kokebok "fra fugl til fisk)

nam:)