Velkommen til min matblogg!!

Jeg legger ut oppskrifter på mat som vi syns er verdt å dele med andre. For det meste mat laget fra bunnen av. Jeg er gift med en matglad mann, og sammen har vi to små barn; en jente på 4år og en gutt på 2år.
Begge våre barn har melkeproteinsallergi, og det gjør at vi må bytte ut ingredienser med melkefrie alternativer. Vi begrenser i tillegg sukker og saltbruk.
Vi prøver gjerne ny mat og syns annerledes mat er spennende.

Legg igjen en kommentar før du går :)

Ta deg også turen til Hobbybloggen min:
http://hobbysaker.blogspot.com
Epost for kontakt: toftegubben (a) hotmail.com

søndag 30. mars 2014

Pølsebrød og grilling i deilig vårvær!

I dag koste vi oss ute før, under og etter middag. Ungene var en kjapp tur innom balja før rett i pysjen.
En skikkelig herlig ettermiddag ute i vårsola.

Vi ville grille pølser m/diverse… så jeg lagde raskt noen pølsebrød.
Veldig raske og enkle, da man lager deign og baker ut pølsebrødene med en gang.
Heves til dobbel størrelse for så å pensle med egg og evt strø på sesamfrø.
De stekes i ca. 10min på 225grader.

Jeg brukte:

50g smeltet blå soft, som blandes med
3,5dl havremelk. (evt varme melka litt for håndvarm væske)
50 g tørrgjør
1 ts flytende honning (evt litt sukker)
(det over kan man la stå noen minutter før resten blandes i)

1 ts salt
500g siktet speltmel

Deigen blir litt seig, så ha litt mel på henda.





Ingen kommentarer: