Velkommen til min matblogg!!

Jeg legger ut oppskrifter på mat som vi syns er verdt å dele med andre. For det meste mat laget fra bunnen av. Jeg er gift med en matglad mann, og sammen har vi to små barn; en jente på 4år og en gutt på 2år.
Begge våre barn har melkeproteinsallergi, og det gjør at vi må bytte ut ingredienser med melkefrie alternativer. Vi begrenser i tillegg sukker og saltbruk.
Vi prøver gjerne ny mat og syns annerledes mat er spennende.

Legg igjen en kommentar før du går :)

Ta deg også turen til Hobbybloggen min:
http://hobbysaker.blogspot.com
Epost for kontakt: toftegubben (a) hotmail.com

onsdag 25. januar 2012

Lavkarbo Cheeseburgere


Ingenting slår en deilig saftig hamburger :-D.
I disse lavkarbo-tider har vi kuttet ned på sukker og karbohydrater og de vi bruker er seine karbs for det meste. Dette måltidet her er skikkelig lavkarbo og kan spises med den største mulige gode samvittighet. Om man så er lavkarbo eller ei. Kun rent kjøtt, ost og grønt.

- Først stekte jeg hamburgere med krydder i panna. Prøvde først med 4 på en gang, som ikke gikk.. og kuttet ned til 3 ;). Men det ble 2 på hver. (kveldskos for de voksne)



- Gjorde klart det som skulle supplere burgerne på utsiden. I stedet for brød brukte jeg store isbergs-salatblader. Hadde på løk, paprika og litt dressing med lite karbs.


- Hadde godt med ost på de så og si ferdig stekte burgerne i panna og smeltet under lokk.
La de oppå den klargjorte bunnen. Sylteagurk hadde jeg ikke peiling på om var "greit" eller ikke.
Men jeg bare måtte ha ;). Det er helt sikkert fy-fy så godt som det er. Så kutt ut det hehe


- Også salatblad på toppen som "lokk".


- Mitt mannfolk spiser pizza og burgere med kniv og gaffel. Sånn er det bare. Jeg spiser med henda :)



(Fornøyd gubbe som fikk cheeseburgere)

-God middag-

Ingen kommentarer: